Hoe kan ik zelf een storing aan mijn CV of MV oplossen?
Algemeen
- Controleer of alle radiatorknoppen open staan. Zet zonodig alle radiatorkranen in de huiskamer open. Blijven alleen de radiatoren boven koud? Dan moet u mogelijk water bijvullen; het is sowieso raadzaam eerst de radiatoren te ontluchten. Blijven hierna nog steeds alle radiatoren koud? Gaat u naar stap 2.
https://www.youtube.com/embed/r48NgOTBxSA
https://www.youtube.com/embed/qplmiVCCrTU - Heeft u een combiketel? Controleer of alle warm waterkranen dicht zijn. Draai ze zo nodig dicht. Zijn alle kranen dicht en blijft het probleem bestaan, ga dan naar stap 3.
- Controleer de waterdruk van de verwarmingsinstallatie. Deze hoort tussen de 1,2 en 2 bar te zijn. Is deze lager dan vult u dan water bij. Is deze niet lager? Gaat u naar stap 4.
- Controleer of er stroom op het stopcontact bij de ketel staat. Is er geen stroom? Dan dient u uw elektricien in te schakelen. Als er wel stroom is, gaat u door naar stap 5.
- Controleer of het display op de kamerthermostaat zichtbaar is. Is het display onleesbaar? Dan moeten misschien de batterijen vervangen worden. Raadpleeg de handleiding van uw kamerthermostaat om te zien hoe u dit kunt doen. Heeft u wel een display, ga dan door naar stap 6.
- Als de ketel is voorzien van een resetknop, noteer dan eerst de storingscode en drukt u daarna op de resetknop. Komt de storing daarna toch terug, dan gaat u naar stap 7.
- U kunt de storing niet verhelpen? Meld het reparatieverzoek bij de juiste CV installateur:
U kunt zelf bellen met Feenstra op telefoonnummer 088-845 5000 als u woont in: Abcoude, Amstelhoek, Baambrugge, de Hoef, de Meern, Haarzuilens, Mijdrecht, Utrecht, Vinkeveen, Vleuten, Waverveen, of Wilnis.
U kunt zelf bellen met Energiewacht op telefoonnummer 088-555 3250 als u woont in: Harmelen, IJsselstein, Kamerik, Linschoten, Montfoort, Woerden of Zegveld.
- Voor een storing aan de MV (mechanische ventilatie) belt u met Feenstra op telefoonnummer 088-845 5000.