Serviceabonnement

Serviceabonnement voor klein onderhoud
In uw woning komen soms kleine reparaties voor. Denk aan een loszittend keukenkastje of een kapot slot. Als huurder bent u hier meestal zelf verantwoordelijk voor.

Wilt u dit liever niet zelf doen? Dan kunt u meedoen aan het serviceabonnement. Wij nemen dan een deel van het kleine onderhoud van u over.

Doe ik automatisch mee aan het serviceabonnement?
Bij nieuwe huurcontracten is het serviceabonnement meestal standaard inbegrepen. Heeft u het abonnement eerder opgezegd of zat het niet bij uw huurcontract? Dan kunt u zich alsnog aanmelden.

Hoe meld ik mij aan?
Wilt u meedoen aan het serviceabonnement en/of het Glasfonds? Meld u dan aan via deze link:
Aanvraagformulier Glasfonds en/of Serviceabonnement

Wat kost het?
De kosten voor het serviceabonnement zijn: voor een eengezinswoning €6,80 per maand. Woont u in een meergezinswoning, zoals een flat of appartement? Dan betaalt u €5,40 per maand (prijspeil 2025). per maand.

Kan ik het abonnement opzeggen?
Ja, dat kan. Het abonnement geldt steeds voor een jaar. Daarna wordt het automatisch verlengd.
Na het eerste jaar kunt u het abonnement elke maand opzeggen.
Het abonnement stopt automatisch als uw huurcontract eindigt.

Op deze pagina leest u meer over het serviceabonnement. 

Veel gevraagd over Serviceabonnement

Ik heb last van wespen. Doet Cazas Wonen hier iets aan?

Algemeen

Bevindt het wespennest zich in of aan de woning of in algemene ruimtes, in een schuur of berging?
Neemt u dan contact met ons op. De ongediertebestrijder zal de wespen doden, maar verwijderd niet het nest.

Zit er een wespennest in uw tuin?
Een wespennest in uw tuin bestrijdt Cazas Wonen niet. Dit is aan uzelf om te (laten) bestrijden en bekostigen.

Zit er een wespennest in de openbare ruimte?
Een wespennest in uw woonomgeving kunt u melden bij de afdeling openbare ruimte van uw gemeente.

 

Wat zijn de kosten voor een serviceabonnement en het glasfonds?

Algemeen

De kosten voor een serviceabonnement zijn voor een eengezinswoning €6,80 per maand. Woont u in een meergezinswoning, zoals een flat of appartement? Dan betaalt u €5,40 per maand (prijspeil 2025)..
Daarnaast kunt u kiezen voor het Glasfonds. De kosten hiervoor zijn € 1,50 per maand (prijspeil 2025).

Meer informatie leest u hier: Brochure Service Abonnement en Aanvraagformulier Glasfonds en/of Serviceabonnement.

Wat houdt een serviceabonnement in?

Algemeen

Dit houdt in dat Cazas Wonen klein onderhoud doet voor de huurder, waarvan eigenlijk de bedoeling is dat de huurder deze zelf uitvoert. Dit kan hij afkopen door een serviceabonnement af te sluiten. Als huurder kunt u kiezen of u het huurdersonderhoud zelf uitvoert of door Cazas Wonen laat doen. De maandelijkse kosten zijn voor een eengezinswoning €6,80 per maand. Woont u in een meergezinswoning, zoals een flat of appartement? Dan betaalt u €5,40 per maand (prijspeil 2025)..

Het abonnementsgeld wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd en kan jaarlijks worden aangepast. Na het eerste jaar is het abonnement per maand opzegbaar. Voor alle kleine herstelwerkzaamheden kunt u een beroep doen op het serviceabonnement. U bent niet verplicht een serviceabonnement af te sluiten.

Onderhoudsbeurt
Oud Provides huurders konden tot 1 maart 2025 een onderhoudsbeurt aanvragen. 

Meer informatie kunt u lezen in de Brochure Service Abonnement. Om u aan te melden voor het Serviceabonnement kunt u gebruik maken van de volgende link: Aanvraagformulier Glasfonds en/of Serviceabonnement.

Ik wil mijn serviceabonnement of glasfonds opzeggen. Hoe doe ik dit?

Algemeen

Stuurt u ons een e-mail met daarin de datum van opzegging naar info@cazaswonen.nl. Er geldt één maand opzegtermijn, bij voorkeur per de 1e van de maand.

Het afsluiten van het serviceabonnement of uw lidmaatschap voor het glasfonds doet u minimaal voor de periode van één jaar. Na dit jaar kan maandelijks worden opgezegd. Het serviceabonnement en lidmaatschap voor het glasfonds wordt stilzwijgend verlengd.

Waarom betaal ik voor een serviceabonnement en het glasfonds?

Algemeen

U betaalt voor een serviceabonnement, omdat diverse kleine reparaties in de woning dan kostenloos worden uitgevoerd. En u betaalt voor het glasfonds als u wilt dat uw ruiten worden gerepareerd bij glasschade. 

Meer informatie kunt u lezen in de Brochure Service Abonnement. Om u aan te melden voor het Serviceabonnement of het Glasfonds kunt u gebruik maken van de volgende link: Aanvraagformulier Glasfonds en/of Serviceabonnement.

Mag ik een serviceabonnement afsluiten voor mijn parkeerplaats, garage, scootmobielplek?

Algemeen

Helaas is dat niet mogelijk. Voor deze ruimtes bieden wij geen serviceabonnement aan. U bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud.

Kan ik voor mijn kantoor/bedrijfsruimte een serviceabonnement afsluiten?

Algemeen

Een aanvraag voor het afsluiten van een serviceabonnement voor deze ruimte wordt beoordeeld aan de hand van de volgende richtlijnen:

  • Wordt de ruimte voor commerciële doeleinden gebruikt, dan is het niet mogelijk om een serviceabonnement af te sluiten.
  • Wordt de ruimte voor niet commerciële doeleinden gebruikt, dan is het onder voorwaarden mogelijk om een serviceabonnement af te sluiten. Voorwaarden:
    • De ruimte dient maatschappelijk belang
    • De ruimte dient sociaal belang

Mocht u na het lezen van deze richtlijnen nog steeds het serviceabonnement voor deze ruimte willen aanvragen, klik dan op de knop 'Dit lost het probleem niet op'.