Stookkosten

Woont u in een complex met een gezamenlijke verwarmingsinstallatie? Dan betaalt u de voorschotten voor de stookkosten aan ons. Elk jaar ontvangt u hiervan een afrekening. U vindt het bedrag op de afrekening onder het kopje ‘stookkosten’. Bij de afrekening ontvangt u ook een bijlage van Ista. Hierop ziet u hoe de kosten zijn berekend.

Veel gevraagd over Stookkosten

Mijn bankrekeningnummer op de afrekening klopt niet of is niet ingevuld. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als uw bankrekeningnummer (IBAN) niet klopt of ontbreekt, kunt u het juiste rekeningnummer per brief of e-mail (info@cazaswonen.nl) aan ons doorgeven. Vermeld hierbij uw adres en klantnummer.

Ik heb niet deze hele periode op dit adres gewoond. Betaal ik nu toch alle servicekosten (over het afrekenjaar)?

Algemeen

Nee, u ziet wel de totale kosten, maar in de kolom saldo is alleen het gedeelte van de servicekosten opgenomen dat u moet betalen (evenredig aan de periode dat u dat jaar gehuurd heeft).

Ik wil het maandelijkse bedrag van mijn servicekosten (stookkosten) laten aanpassen. Kan dit?

Algemeen

Het voorschotbedrag wordt automatisch aangepast als u teveel of te weinig betaald heeft
Zo willen we voorkomen dat u aan het eind van het jaar bij moet betalen, of dat u het hele jaar te veel servicekosten betaalt.

U kunt er ook voor kiezen om uit voorzorg uw maandelijkse voorschot voor de verwarmingskosten te verhogen.
Wilt u het bedrag aanpassen? Dan kan dat via onze website:

Aanvraag aanpassen voorschot stookkosten

Wanneer krijg ik de eindafrekening na mijn huuropzegging?

Algemeen

Binnen 4 weken na de laatste huurdag wordt de eindafrekening gestuurd. Als u geen eigen cv ketel heeft, dan kan hier ook nog apart een afrekening voor de verwarmingskosten worden opgestuurd. Woont u in een complex? Dan kunnen later ook nog andere servicekosten worden doorberekend. Meestal wordt dit in mei/juni afgerekend.

Hoe weet ik dat Cazas Wonen mij het juiste bedrag voor verwarming in rekening brengt?

Algemeen

Wij brengen altijd de werkelijke kosten bij u in rekening. Wij krijgen uw gemaakte stookkosten door van de leverancier en dit berekenen we door aan u. U kunt contact met ons opnemen bij vragen over uw afrekening telefoonnummer: 088-0129000. 

Is het mogelijk het verbruik in te zien bij blokverwarming?

Algemeen

U kunt uw verwarmingsverbruik (blokverwarming) inzien bij Ista. Dit kan door een account aan te maken via deze link.

De in de afrekening opgenomen meterstanden zijn niet juist. Wat nu?

Algemeen

Neem contact op met, Ista telefoonnummer (010) 2455700. Zij kunnen u verder helpen met vragen over de meterstanden.

 

Ik kan de afrekening stookkosten en/of hoger voorschot niet betalen, wat kan ik doen?

Algemeen

Het is mogelijk om bij uw gemeente bijzondere bijstand aan te vragen voor zowel het maandelijkse voorschot als de eindafrekening.

  • Gemeente De Ronde Venen: afdeling Participatie Vroegsignalering: U kunt contact opnemen met Niels de Waal.
  • Gemeente IJsselstein: Wil Lekstroom – alleen bereikbaar in de ochtend.
  • Gemeente Woerden: Ferm Werk

Het inkomen en vermogen worden bij deze aanvragen getoetst.

Komt u niet in aanmerking voor bijzondere bijstand? Neem dan contact met ons op om een betalingsregeling te bespreken.