Verzekering van uw woning

Cazas Wonen zorgt voor een opstalverzekering voor alle woningen die zij verhuurt. U bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van andere verzekeringen zoals een inboedel- of wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Deze kunt u niet bij Cazas Wonen afsluiten.

Veel gevraagd over Verzekering van uw woning

Ik heb schade door bijvoorbeeld lekkage of brand. Wat kan ik doen?

Algemeen

Gaat u eerst na bij uw eigen inboedelverzekering of zij de schadeafhandeling kunnen doen.

Kan uw verzekeringsmaatschappij u niet helpen? In een enkel geval kunt de schade op Cazas Wonen verhalen. Denkt u dat dit het geval is, dan kunt u een verzoek indienen door een mail sturen naar verzekeringen@cazaswonen.nl. Dit wil NIET zeggen dat Cazas Wonen aansprakelijk is voor de schade.

Vermeld in uw e-mail goed uw naam, adresgegevens, de omschrijving van wat er aan de hand is en uw verzoek aan ons. Ook vragen wij u om een schriftelijke bevestiging van uw verzekeringsmaatschappij waarin staat dat zij u hiermee niet kunnen helpen.

Wij zullen uw verzoek zo spoedig mogelijk oppakken en u een terugkoppeling geven van onze bevindingen en eventuele vervolgacties.

Cazas Wonen is niet aansprakelijk voor de gevolgen van lekkages door (kit-) voegen.

 

Ik heb schade door inbraak of vandalisme. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact op met ons via telefoonnummer: 088-0129000. Wij geven de aannemer dan opdracht om de schade te herstellen. Graag ontvangen wij van u nog wel het proces verbaal voor onze verzekering. Mochten wij het proces verbaal niet binnen twee weken hebben ontvangen, dan brengen wij de kosten van herstel bij u in rekening.

Mijn gevolgschade wordt niet vergoed door mijn inboedelverzekering. Wat kan ik nu doen?

Algemeen

Schade aan de inboedel in uw woning is voor uw eigen inboedelverzekering.

Kan uw verzekeringsmaatschappij u niet helpen of heeft u geen inboedelverzekering? 
In een enkel geval kunt de schade op Cazas Wonen verhalen. Denkt u dat dit het geval is, dan kunt u een verzoek indienen door een mail sturen naar verzekeringen@cazaswonen.nl. Dit wil NIET zeggen dat Cazas Wonen aansprakelijk is voor de schade.

Let op! Vermeldt in uw e-mail:

  1. Naam
  2. Adresgegevens
  3. De omschrijving van wat er aan de hand is
  4. Uw verzoek aan ons 
  5. Schriftelijke bevestiging van uw verzekeringsmaatschappij waarin staat dat zij u hiermee niet kunnen helpen.

Wij zullen uw verzoek zo spoedig mogelijk oppakken en u een terugkoppeling geven van onze bevindingen en/of eventuele vervolgacties.

Er is stormschade aan de woning. Wat kan ik doen?

Algemeen

Zijn er dakpannen weggewaaid? Deze kunt u het beste via onze website melden. Klik hier:

reparatie verzoek indienen

. U kunt ook mailen naar info@cazaswonen.nl. Zo wordt ons klantcontactcenter minder belast en kunnen we spoedmeldingen snel oppakken.

Is er een daklekkage geweest en heeft u gevolgschade van aan uw vloer of muren? De gevolgschade aan uw inboedel meldt u bij uw eigen inboedelverzekeraar. 

Heeft u schade aan uw auto? Dan meldt u dit bij uw eigen autoverzekering. 
Heeft u schade aan uw eigen schutting of een zelf aangebrachte voorziening? Dan meldt u dit bij uw eigen inboedelverzekeraar.  U kunt vragen naar het 'huurderbelang' in de polisvoorwaarden.

Het is afhankelijk van uw verzekering en polisvoorwaarden wat er wel en niet vergoed wordt. 

Ik heb schade door vuurwerk. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact op met ons via telefoonnummer: 088-0129000. Wij helpen u dan verder.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat kan ik doen?

Algemeen

U bent zelf verantwoordelijk voor de schade die u of uw bezoek heeft gemaakt. Denk aan een waterleiding doorboren of een verstopt toilet door speelgoed. U zorgt zelf voor het repareren en u betaalt zelf de kosten.