In- en uitschrijven bij WoningNet

Bent u op zoek naar een huurwoning? Schrijf u dan in als woningzoekende bij WoningNet. Ons woningaanbod vindt u ook op de website Woningnet. Nadat u zich heeft ingeschreven, kunt u reageren op ons woningaanbod.

Wilt u eenvoudig op de hoogte blijven?
Download de nieuwe DAK app van Woningnet. Voor meer informatie klik op de link: DAK app

Veel gevraagd over In- en uitschrijven bij WoningNet

Gaat mijn opgebouwde inschrijftijd bij Woningnet verloren bij woningruil?

Algemeen

Nee, na woningruil blijft uw inschrijving bij WoningNet behouden, omdat u zonder bemiddeling van WoningNet een huurwoning heeft gevonden.

Wanneer heb ik een inschrijving nodig bij WoningNet?

Algemeen

U heeft een inschrijving bij WoningNet nodig als u wilt reageren op sociale huurwoningen. Inschrijven kan via de website van Woningnet, dit kunt u doen als u minimaal 18 jaar bent. Voor het inschrijven moet u aan verschillende voorwaarden voldoen. U kunt de voorwaarden terugvinden op website Woningnet.

Wilt u eenvoudig op de hoogte blijven?
Download de nieuwe DAK app van Woningnet. Voor meer informatie klik op de link: DAK app

Wat is het telefoonnummer van WoningNet?

Algemeen

Het telefoonnummer van WoningNet is 0900-260 00 60.

Ik wil gaan samenwonen. Hoe moeten wij ons inschrijven bij Woningnet?

Algemeen

Als één van u al staat ingeschreven, dan kan de ander als medeaanvrager op de inschrijving worden gezet. Dit kunt u zelf aanpassen op Mijn WoningNet via de website.

Staat uw partner ook al ingeschreven? Dan kunt u uw inschrijving samenvoegen. Bij een samenvoeging schrijft degene met de langste wachttijd de ander als medeaanvrager bij op de registratie. Het registratienummer van de medeaanvrager komt daarmee te vervallen.

Een samenvoeging van twee inschrijvingen kunt u doorgeven via website Woningnet.

Wanneer word ik uitgeschreven bij WoningNet?

Algemeen

Uw inschrijving vervalt als:
- u een sociale huurwoning accepteert van één van de woningcorporaties of andere verhuurders via WoningNet;
- u de inschrijfkosten niet betaalt;
- u de verlengingskosten niet betaalt;
- u zelf heeft doorgegeven dat u uitgeschreven wilt worden.

Als u zich binnen 1 jaar opnieuw inschrijft, behoudt u 75% van uw inschrijftijd.

Meer informatie kunt u vinden via website Woningnet.

Mijn jaarinkomen is hoger dan € 47.700 (prijspeil 2024) voor een eenpersoonshuishouden en € 52.672 (prijspeil 2024) voor een meerpersoonshuishouden. Is inschrijven bij WoningNet dan zinvol?

Algemeen

Wij raden aan om u altijd in te schrijven op WoningNet ook als u op dit moment niet in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. Mocht uw situatie in de toekomst wijzigen, dan heeft u in ieder geval een inschrijfduur opgebouwd voor het reageren.

Heeft u een inkomen boven de € 47.700 (prijspeil 2024) voor een eenpersoonshuishouden en € 52.672 (prijspeil 2024) voor een meerpersoonshuishouden?
Dan komt u niet in aanmerking voor een sociale huurwoning, tenzij u een urgentie of indicatie hebt. In dat geval kunt u reageren op woningen met een kale huur vanaf € 697,07 (prijspeil 2024).

Heeft u geen urgentie of indicatie, dan kunt u alleen reageren op vrijesectorhuurwoningen.
Op DAK Regio Utrecht en website Woningnet vindt u het beschikbare aanbod vrije sectorhuurwoningen.

Ik kan niet reageren op een andere woning, kunnen jullie mij helpen?

Algemeen

Als u twee actuele reacties heeft lopen via WoningNet, dan kunt u inderdaad niet meer reageren op een andere woning. Om dit op te heffen kunt u 1 actuele reactie intrekken en opnieuw reageren op de nieuwe woning. U moet hiervoor inloggen in uw profiel op website Woningnet

Kan mijn inschrijving bij WoningNet op naam van iemand anders worden gezet?

Algemeen

Nee, een registratienummer is persoonsgebonden en kan niet op naam van iemand anders worden gezet. Meer informatie kunt u vinden op de website Woningnet

Op deze regel bestaat één uitzondering: in het geval van overlijden van de inschrijver kan de registratie op naam van de mede-inschrijver komen te staan. Dit kan alleen als sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap .
Stuur in dat geval een kopie van de overlijdensakte en een bewijs van het huwelijk of geregistreerd partnerschap met een korte toelichting naar WoningNet.

Wat kan ik doen als ik geen e-mailadres heb, maar woningen wil zoeken op WoningNet.nl?

Algemeen

U kunt het vragen aan familie/buren met een computer of bij Stichting Pulse, telefoonnummer 030- 68 68 030.

Ook kunt u terecht bij onze Servicepunten. U vindt deze op de volgende adressen:

Servicepunten gemeente De Ronde Venen
Telefoonnummer: 0297-58 76 00
Internet: www.servicepuntderondevenen.nl
E-mailadres: info@servicepuntderondevenen.nl

Openingstijden:
maandag t/m donderdag geopend van 9.00 - 16.00 uur*
vrijdag geopend van 9.00 - 13.00 uur
* Servicepunt Abcoude is van maandag t/m vrijdag geopend van 9.00 - 13.00 uur

Servicepunt Mijdrecht          Servicepunt Wilnis
Hoofdweg 1                             Dorpsstraat 28
3641 PN  MIJDRECHT             3648 AH  WILNIS

Servicepunt Vinkeveen          Servicepunt Abcoude
Herenweg 63                            Dorpszicht 22
3645 DG  VINKEVEEN              1391 LX  ABCOUDE

Ik ben mijn wachtwoord kwijt van WoningNet. Hoe kan ik hier aan komen?

Algemeen

Dit kunt u via de website van WoningNet raadplegen via website Woningnet.

Wilt u eenvoudig op de hoogte blijven?
Download de nieuwe DAK app van Woningnet. Voor meer informatie klik op de link: DAK app

Ik ben zwanger, mag ik mijn nog ongeboren kind bijschrijven op mijn WoningNet account?

Algemeen

Nee, u mag uw ongeboren kind nog niet bijschrijven op uw WoningNet account. 

Na de geboorte kan dit natuurlijk wel. 

Heeft u hier vragen over? U kunt contact opnemen met WoningNet Regio Utrecht op telefoonnummer 0800-0202562 of kijk op website Woningnet