Cazas Wonen doet er alles aan om ervoor te zorgen dat u met plezier in uw huis en in uw woonomgeving woont.
Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Als dat zo is, dan willen we dat graag horen. Zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Hieronder vindt u drie verschillende soorten klachten:
Bent u niet tevreden over hoe wij iets oplossen? Dan heeft u de volgende mogelijkheden:
Klachten van technische aard
Als u niet tevreden bent over de afhandeling van klachten van technische aard, dan kunt u hier lezen wat u kunt doen. U leest hier ook welk onderhoud voor u als huurder is en welk onderhoud voor ons. Bent u nog steeds niet tevreden dan kunt u zich melden bij de Huurcomissie. Klik hier om uw klacht te melden bij de huurcommissie.
Niet tevreden over de afhandeling van een klacht of geen reactie ontvangen?
Bent u niet tevreden met het antwoord van Cazas Wonen op uw klacht? Of heeft u binnen vier weken geen reactie van Cazas Wonen ontvangen? Dan kunt u dit aan de regionale klachtencommissie laten weten. Klik hier voor de website van de Klachtencommissie woningcorporaties regio Utrecht.
Klachten over het woonruimteverdelingsysteem
Bij de Klachtencommissie Woonruimteverdelingsysteem kunt u terecht voor klachten over de werking en uitvoering van het aanbodsysteem. U kunt hierbij denken aan: de voorlichting, de behandeling van uw reactie op een woning en de verantwoording van toegewezen woningen op WoningNet. In deze brochure leest u hier meer over.
Meldpunt gemeente
In iedere gemeente is er vanaf 1 januari 2024 een meldpunt goed verhuurderschap. Hier kunnen huurders, woningzoekenden en anderen (al dan niet anoniem) terecht met signalen en meldingen over ongewenst verhuurgedrag. Gaat de melding over ongewenst verhuurgedrag van een woningcorporatie? Dan kan de gemeente dit niet afhandelen, maar zij kunnen u doorverwijzen naar de juiste organisatie. Meer informatie vindt u hier. Op de websites van de verschillende gemeenten vindt u ook meer informatie: Gemeente IJsselstein, Gemeente Utrecht, Gemeente De Ronde Venen, Gemeente Montfoort en Gemeente Woerden.
Overige klachten
Heeft u andere klachten, bijvoorbeeld over de jaarlijkse huurverhoging, de servicekosten of de hoogte van uw huurprijs? Waar u in dat geval terecht kunt met uw klacht hangt er onder andere vanaf of u een sociale huurwoning van ons huurt of een huurwoning in de vrije sector. Meer informatie over waar u terecht kunt in welke situatie, vindt u hier. U moet uw klacht altijd eerst bij ons indienen voordat u de huurcommissie of de kantonrechter kunt inschakelen.