Klacht over ons

Cazas Wonen doet er alles aan om ervoor te zorgen dat u met plezier in uw huis en in uw woonomgeving woont.
Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Als dat zo is, dan willen we dat graag horen. Zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Hieronder vindt u drie verschillende soorten klachten:

  • Is er iets stuk? Meldt u dan hier uw

    reparatie verzoek indienen

  • Heeft u overlast van uw buren? Bekijk dan de pagina overlast
  • Heeft u een klacht over de dienstverlening? Geef uw klacht door aan Cazas Wonen. Dit kunt u op de volgende manieren doen:
    -  Vul hiervoor het formulier Niet tevreden in
    -  Mail uw klacht naar klachten@cazaswonen.nl
    -  Bel ons op 088-0129000 en vraag naar de klachtencoördinator

Bent u niet tevreden over hoe wij iets oplossen? Dan heeft u de volgende mogelijkheden:                                                               

Klachten van technische aard
Als u niet tevreden bent over de afhandeling van klachten van technische aard, dan kunt u hier lezen wat u kunt doen. U leest hier ook welk onderhoud voor u als huurder is en welk onderhoud voor ons. Bent u nog steeds niet tevreden dan kunt u zich melden bij de Huurcomissie. Klik hier om uw klacht te melden bij de huurcommissie.

Niet tevreden over de afhandeling van een klacht of geen reactie ontvangen?
Bent u niet tevreden met het antwoord van Cazas Wonen op uw klacht? Of heeft u binnen vier weken geen reactie van Cazas Wonen ontvangen? Dan kunt u dit aan de regionale klachtencommissie laten weten. Klik hier voor de website van de Klachtencommissie woningcorporaties regio Utrecht.

Klachten over het woonruimteverdelingsysteem
Bij de Klachtencommissie Woonruimteverdelingsysteem kunt u terecht voor klachten over de werking en uitvoering van het aanbodsysteem. U kunt hierbij denken aan: de voorlichting, de behandeling van uw reactie op een woning en de verantwoording van toegewezen woningen op WoningNet. In deze brochure leest u hier meer over.

Meldpunt gemeente
In iedere gemeente is er vanaf 1 januari 2024 een meldpunt goed verhuurderschap. Hier kunnen huurders, woningzoekenden en anderen (al dan niet anoniem) terecht met signalen en meldingen over ongewenst verhuurgedrag. Gaat de melding over ongewenst verhuurgedrag van een woningcorporatie? Dan kan de gemeente dit niet afhandelen, maar zij kunnen u doorverwijzen naar de juiste organisatie. Meer informatie vindt u hier. Op de websites van de verschillende gemeenten vindt u ook meer informatie: Gemeente IJsselstein, Gemeente Utrecht, Gemeente De Ronde Venen, Gemeente Montfoort en Gemeente Woerden.

Overige klachten
Heeft u andere klachten, bijvoorbeeld over de jaarlijkse huurverhoging, de servicekosten of de hoogte van uw huurprijs? Waar u in dat geval terecht kunt met uw klacht hangt er onder andere vanaf of u een sociale huurwoning van ons huurt of een huurwoning in de vrije sector. Meer informatie over waar u terecht kunt in welke situatie, vindt u hier. U moet uw klacht altijd eerst bij ons indienen voordat u de huurcommissie of de kantonrechter kunt inschakelen.

Veel gevraagd over Klacht over ons

Ik heb een klacht over Cazas Wonen. Hoe kan ik deze indienen en hoe wordt deze behandeld?

Algemeen

U kunt uw klacht via de volgende link indienen: Niet tevreden
Uw klacht wordt naar de juiste persoon binnen Cazas Wonen gestuurd. Binnen vier weken krijgt u bericht van ons.

Vindt u dat wij uw klacht niet goed hebben afgehandeld? 
U moet wel altijd eerst uw klacht schriftelijk bij ons hebben ingediend. Wij moeten namelijk de kans krijgen om uw klacht eerst zelf op te lossen. Bent u niet tevreden over hoe wij uw klacht afhandelen? Of krijgt u binnen vier weken geen inhoudelijke reactie op uw klacht? Dan kunt u bij de klachtencommissie terecht. Dit kan alleen schriftelijk. Meer informatie kunt u ook op de website van de regionale klachtencommissie vinden via

website Regionale klachtencommissie

.

Heeft u klachten over de afhandeling van een reparatieverzoek?
U kunt dan een klacht indienen bij de Huurcommissie. Meer informatie kunt u vinden op hun

hier

.

Ik ben niet tevreden en daarom betaal ik mijn huur niet. Mag dit?

Algemeen

U kunt schriftelijk een klacht indienen, maar de huur moet u wel betalen. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn Cazas Wonen'. Mocht u nog geen account hebben, dan kunt u deze aanmaken via deze link.
Meer informatie kunt u lezen op Brochure Klachtencommissie door SWRU of  op de

hier

.

Bij wie kan ik terecht met een klacht over Woonruimteverdeling?

Algemeen

U kunt terecht bij de Klachtencommissie Woonruimteverdelingsysteem.
Zij behandelen klachten over de werking en uitvoering van het woningaanbodsysteem. U kunt daarbij denken aan: de voorlichting, de behandeling van uw reactie op een woning en de verantwoording van toegewezen woningen op WoningNet.

Brochure Klachtencommissie door SWRU