Klacht over ons

Cazas Wonen doet er alles aan om ervoor te zorgen dat u met plezier in uw huis en in uw woonomgeving woont.
Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Als dat zo is, dan willen we dat graag horen. Zo kunnen wij onze dienstverlening optimaliseren. Hieronder vindt u drie verschillende soorten klachten:

Klachten van technische aard
Als u niet tevreden bent over de afhandeling van klachten van technische aard, dan kunt u terecht bij de Huurcommissie. U kunt hen vinden via de

website Huurcommissie

Niet tevreden over de afhandeling van een klacht of geen reactie ontvangen?
Bent u niet tevreden met het antwoord van Cazas Wonen op uw klacht? Of heeft u binnen vier weken geen reactie van Cazas Wonen ontvangen? Dan kunt u dit aan de regionale klachtencommissie laten weten.  Klik hier voor de website van de Klachtencommissie woningcorporaties regio Utrecht.

Klachten over het woonruimteverdelingsysteem
Bent u het niet eens met de manier waarop uw woonwens is afgehandeld? U kunt dan een klacht indienen bij de Klachtencommissie Woonruimteverdelingsysteem. Bij de Klachtencommissie Woonruimteverdelingsysteem kunt u terecht voor klachten over de werking en uitvoering van het aanbodsysteem. U kunt daarbij denken aan: de voorlichting, de behandeling van uw reactie op een woning en de verantwoording van toegewezen woningen op WoningNet. Brochure Klachtencommissie door SWRU

Veel gevraagd over Klacht over ons

Ik heb een klacht over Cazas Wonen. Hoe kan ik deze indienen en hoe wordt deze behandeld?

Algemeen

U kunt uw klacht via de volgende link indienen: Niet tevreden?
Uw klacht wordt naar de juiste persoon binnen Cazas Wonen gestuurd. Binnen vier weken krijgt u bericht van ons.

Vindt u dat wij uw klacht niet goed hebben afgehandeld? 
U moet wel altijd eerst uw klacht schriftelijk bij ons hebben ingediend. Wij moeten namelijk de kans krijgen om uw klacht eerst zelf op te lossen. Bent u niet tevreden over hoe wij uw klacht afhandelen? Of krijgt u binnen vier weken geen inhoudelijke reactie op uw klacht? Dan kunt u bij de klachtencommissie terecht. Dit kan alleen schriftelijk. Meer informatie kunt u ook op de website van de regionale klachtencommissie vinden via

website Regionale klachtencommissie

.

Heeft u klachten over de afhandeling van een reparatieverzoek?
U kunt dan een klacht indienen bij de Huurcommissie. Meer informatie kunt u vinden op hun

website Huurcommissie

.

Ik ben niet tevreden en daarom betaal ik mijn huur niet. Mag dit?

Algemeen

U kunt schriftelijk een klacht indienen, maar de huur moet u wel betalen. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn {{{organisatie}}}'. Mocht u nog geen account hebben, dan kunt u deze aanmaken via deze link.
Meer informatie kunt u lezen op Brochure Klachtencommissie door SWRU of  op de

website Huurcommissie

.

Bij wie kan ik terecht met een klacht over Woonruimteverdeling?

Algemeen

U kunt terecht bij de Klachtencommissie Woonruimteverdelingsysteem.
Zij behandelen klachten over de werking en uitvoering van het woningaanbodsysteem. U kunt daarbij denken aan: de voorlichting, de behandeling van uw reactie op een woning en de verantwoording van toegewezen woningen op WoningNet.

Brochure Klachtencommissie door SWRU